Jak může RAW strava zlepšit vaši náladu?

Když se řekne raw…
V rámci raw stravování se dostává do těla řada vitamínů, minerálních látek, enzymů a dalších důležitých živin, které se nijak nevytratily během tepelné úpravy, a to je hlavní důvod, proč je náš organismus mnohem aktivnější. Kvalitní strava totiž navozuje pocit spokojenosti nejen po fyzické stránce, kdy nám nekručí v břiše, ale rovněž po psychické stránce, neboť tělo dostalo vše, co potřebuje ke své činnosti.

Pokud je zdravá strava pravidelnou součástí životního stylu, můžeme mluvit o tom, že i jídlo nás může udělat šťastnější a překvapivě to nemusí být spojeno ani s konzumací tabulky čokolády nebo kýble se zmrzlinou. Na rozdíl od nejrůznějších diet, kdy se tělu něčeho nedostává, jídelníček raw stravy je vyvážený, a proto se během raw stravování nesetkáte s prudkými změnami nálad, ale naopak budete v dobré psychické kondici. Ne nadarmo je proto raw strava označována i jako vitariánství.

Stop stereotypu v kuchyni
Receptů zaměřených na raw stravu je dnes nespočet, neboť jídlo upravené za teploty maximálně do 45 °C se stalo opravdovým hitem napříč celým světem.

Máte po každém obědě chuť na sladkou tečku? Dopřejte si raw dezerty! A jak takový raw dezert vypadá? Většinou se skládá ze samých dobrot, jako jsou například oříšky, ovoce nebo kvalitní hořká čokoláda. Oblíbenou surovinou pro přípravu raw sladkostí je ale například i kokosové mléko nebo quinoa. Zvláště během horkých letních dnů ale jistě oceníte osvěžující sladké nápoje v podobě raw smoothie. S citrónovým nebo pomerančovým smoothie rozhodně nešlápnete vedle a ještě navíc tímto netradičním nápojem potěšíte každou vaši návštěvu.

Rychle a zdravě
Výhodou raw receptů je jejich snadná a rychlá příprava. Vzhledem k tomu, že raw potraviny musí zůstat v jejich téměř přirozené podobě, není třeba žádného velkého vaření. V rámci raw stravování se nejčastěji využívá mixování, sušení, odšťavňování či vaření nebo pečení.

A jaké raw potraviny je dobré konzumovat? Základ tvoří především ovoce, zelenina, ořechy, semínka nebo rostlinné oleje. A protože málokdo z vás asi bude konzumovat syrové maso, nezapomeňte na dostatečný příjem bílkovin. Výborným zdrojem jsou i takzvané superpotraviny, jako je například kustovnice čínská neboli goji.

Autor: Kateřina Doul

Chovatelské potřebyPsi
AutorKateřina Doul
Blog-datum23.9.2016
ČlánkyZdravá strava