Jak ulevit unaveným nohám?

Je třeba si uvědomit, že bolesti nohou, otoky, pálení nebo noční křeče ohlašují nemoc. Zdravé nohy takto nereagují. Samozřejmě, nohy nás mohou bolet např. z celodenního chození, dlouhého stání, nesprávné obuvi, či z práce. Lze říci, že to jsou ty lehčí důvody, kterým nemusíme připisovat velkou váhu. Když si nohy odpočinou, bolest pomine.

Jak ulevit bolavým nohám?
Existuje několik osvědčených tipů na unavené nohy. Například pomůže i to, když si je po celém dni vyložíme na delší dobu do vodorovné polohy a případně promasírujeme různými chladivými gely. V letních měsících je dobrým uvolněním i chození naboso. Dobrou volbou je i plavání, stačí půlhodinka a vaše ztuhlé svaly se znovu prokrví, protože plavání působí regeneračně na krevní oběhový systém. Bleskovou úlevu pro unavené nohy nám dopřává i vodní lázeň s několika kapkami mátového nebo levandulového oleje. Někteří z nás si možná pořídí masážní přístroj, který uleví našim unaveným a oteklým nohám.

 Většina perličkových masážních přístrojů nabízí tři možnosti využití, a to: bublinkovou masáž, vibrační masáž a ohřev vody. Také se může využívat bez vody, jen na masáž nohou. K dalším účinkům patří stimulace prokrvení nohou, podpora a regenerace buněk, revitalizace a regenerace nohou, uvolnění napnutých svalů. Bolest nohou v lýtkách či brnění nohou také netřeba podceňovat. Mohou totiž signalizovat onemocnění křečových žil, čili jejich chronický zánět, který, pokud se neléčí, může vážně ohrozit naše zdraví.

 O bolesti nohou by mohli jistě vyprávět ti, kteří mají unavené nohy z práce po celodenním sezení či stání. V tomto případě jsou základem kvalitní boty. Vhodné jsou kožené boty s kaučukovou podrážkou, která je odolná proti opotřebení, ohebná a pružná. Proti unaveným nohám můžeme bojovat i dalšími způsoby, např. dodržováním pitného režimu, omezením pití kávy, alkoholu, kouření, cviky s nohama, Nenošením vysokých podpatků u žen, zvýšením pohybu namísto cesty autem, atd. Když řekneme, že máme nohy jako z olova, může to mít různé příčiny, od banálního přetížení sportem či prací, až po první příznaky onemocnění. V každém případě existuje pomoc, ať už ve formě masáže, koupele, cviků, plavání apod., Až po návštěvu lékaře a vhodnou léčbu. Pokud jsou naše nohy unavené, bolavé, oteklé z jiného důvodu než z práce, sportu, natažení či námahy, určitě bychom neměli bolest podceňovat a odkládat návštěvu lékaře. Budeme-li "poslouchat" své nohy, tak se nám za to jistě odmění.

Autor: Mgr. Beáta Rampáková

Chovatelské potřebyPsi
AutorBeáta Rampáková
Blog-datum3.2.2017
ČlánkyZdraví