Kolik kalorií se nachází v alkoholických nápojích?

V tomto článku budeme pilně počítat kalorie, které obsahují různé druhy alkoholu. Velkým pomocníkem nám budou kalorické tabulky a samozřejmě nutriční hodnoty.

I když je všeobecně známé, že se prý sklenka vína doporučuje pro zlepšení zdraví, stále bychom neměli zapomínat, s kým máme tu čest. Jak už nám napoví název – u sladkých a poloslaných vín má cukr převahu. U těch sušších je alkohol se zbytkovým cukrem zhruba v rovnováze. Velkou výhodou a zároveň šikovným pomocníkem jsou údaje na lahvi, kde můžeme bez problému dohledat zbytkový cukr a samozřejmě i alkohol. Každé víno je originál, ale orientačně vychází jedna sklenka takto:

Suché víno: 126 - 146kcal
Polosladké: 163kcal
Sladké: 174kcal

Pivo je na tom s kaloriemi o něco lépe. Platí u něho krásná přímá úměra: s rostoucí stupňovitostí roste také množství kalorií. V určování počtu nám ale může také pomoci i barva, protože tmavší piva jsou větší kalorické bomby než ta světlejší. Půllitr potom vychází zhruba takto:
Pivo světlé - 10% =185kcal, 11%=203kcal, 12%=221kcal
Pivo tmavé – 10%= 191kcal, 11%=211kcal, 12%=228kcal

Destiláty v sobě mají nejvíce alkoholu, a proto patří i k těm nejkaloričtějším. Čím silnější si objednáme, tím více kalorií můžeme očekávat. Kolik kalorií tedy bude mít jeden jediný malý panák?

whisky, rum nebo vodka: 40%= 47kcal
absint: 70%= 86kcal

Velkým strašákem v počítání kalorií se stávají míchané koktejly. Těžko odhadnout, jak přesný a šikovný bude mít váš barman odhad. Podle většiny výpočtů vychází, že jeden gram alkoholu má zhruba 7kcal. Díky tomu se můžete do výpočtů pustit i sami. Každému je samozřejmě jasné, že u jednoho půllitru, sklenky nebo panáku nezůstane. Až budete opět nechápavě kroutit hlavou nad přibranými kily, vzpomeňte si, že dvě piva odpovídají zhruba 20-30% doporučené denní dávky příjmu energie. A jaký je nejméně kalorický alkohol? Moc vás nepotěším, ale nejčastěji se mluví o nealkoholickém pivu.

Zdroj: www.alkoholium.cz
Autor: Tereza Župová

Chovatelské potřebyPsi
AutorTereza Župová
Blog-datum5.9.2016
ČlánkyZdraví