Potraviny, které by mohly zpomalit vaši imunitu

Nadbytek cukru: podle amerického deníku klinické výživy přemíra cukru eliminuje schopnost bílých krvinek ničit bakterie, podporuje růst nádorových buněk a způsobuje tloustnutí.

Smažená jídla a rychlé občerstvení: zvyšují hodnotu špatného cholesterolu a jejich častá konzumace vede k nadváze. Obezita je nezdravá pro naše srdce, mozek a hlavně pro imunitu. Způsobuje totiž hormonální nerovnováhu a záněty, které narušují schopnost imunitního systému bojovat s infekcemi.

Bílé pečivo: bílá mouka oslabuje takzvané B-lymfocity a T-lymfocity, které posilují imunitu. Vhodnější je proto jíst celozrnné pečivo s vlákninou prospěšnou pro naše zdraví.

Nedostatek tekutin: naše tělo potřebuje vodu, aby mohlo vyplavovat toxiny. Optimální pitný režim je 2-3 litry za den. Vhodná je čistá voda, ovocné šťávy, bylinné čaje a také zelený čaj.

Potraviny, které mohou zvýšit imunitu
Jogurt: živé kultury v jogurtu udržují zdravý trávící systém tím, že ničí choroboplodné zárodky ve střevech. Studie provedená Vídeňskou univerzitou tvrdí, že konzumace 1 kelímku jogurtu denně dokáže zvýšit imunitu.

Cibule a česnek: obsahují účinnou látku alicin, která umí zatočit s bacily a podpořit imunitu. Britští vědci potvrdili, že 146 dobrovolníků konzumujících česnek po dobu 12 týdnů zvýšilo svoji odolnost proti nachlazení. Cibule je bohatá na silný antioxidant quercetin, který zpomaluje oxidační poškození buněk, eliminuje volné radikály, má protizánětlivé účinky a snižuje krevní tlak.

Rakytník řešetlákový: bobule rakytníku se skládají z řady důležitých vitamínů (A, B, D, E, K a P), tříslovin, esenciálních mastných kyselin (omega -3, -6, -7, -8, -9), betakarotenů a flavonoidů důležitých pro naše zdraví. Jeho antioxidanty jsou velmi prospěšné v boji proti bakteriím a virům, zpomalují proces stárnutí a také mají silné regenerační účinky.

Kustovnice čínská: je již celá tisíciletí součástí tradiční čínské medicíny. Je považována za nutriční bombu prospěšnou pro posílení imunity u dětí, které při nástupu do školky bývají často nemocné. Polysacharidy zvané Lycium barbarum zabraňují množení bacilů a volných radikálů v těle, eliminují nachlazení, alergie, vyrážky a celkovou únavu. Goji je bohatá na vitamín C, vlákninu, protein, kyselinu linolovou, kyselinu linoleovou a vitamín B12. Prý má 15x více železa než špenát.

Noni: roste planě na Tahiti. Využívají se z ní plody, ze kterých se vyrábí BIO šťáva s velkým množstvím živin, vitamínů a enzymů. Noni je cenná pro svůj enzym bromelin, který podporuje vstřebávání antibiotik, tlumí bolesti, dodává energii, posiluje imunitu, pomáhá při léčbě malárie, žaludečních vředů a srdečních onemocněních. Najdeme v ní vitamín C, E a vitamíny skupiny B.

Chlorella: je jednobuněčná řasa známá pro své detoxikační účinky, podporuje trávení, přirozenou obranyschopnost, chrání před civilizačními nemocemi a eliminuje stres. Vyznačuje se vysokým obsahem chlorofylu a bílkovin, obnovuje buňky, dodává jim železo, hořčík, B komplex, aminokyseliny a beta-karoten.

Doporučení Harvardské univerzity pro zdravou imunitu:
-otužovat se,
- často se hýbat, nejlépe na čerstvém vzduchu,
- dodržovat správnou hygienu,
- mít dostatek kvalitního spánku,
- relaxovat a vyvarovat se stresovým situacím,
- nekouřit a nepít alkohol,
- chodit na pravidelné preventivní prohlídky k lékaři.

Autor: Micheala Hynková

Chovatelské potřebyPsi
AutorMichaela Hynková
Blog-datum25.10.2016
ČlánkyZdraví