Proč je dobrá denní konzumace rajčat?

Červená zelenina pochází z Jižní Ameriky, přesněji tedy z Peru. Později se dostali do Mexika a odtud v 16. století k nám do Evropy. V současné době existuje spoustu druhů, tvarů a barev a ze supermarketu si je můžeme donést v jakoukoli roční dobu.

V čem je rajče tak výjimečné?
- významný zdroj vitamínů, minerálů a antioxidantů
- snižují riziko rakoviny o 21 – 40% (při pravidelné konzumaci)
- obsahují lykopen, biotin, provitamin A, vitamin C
- podporuje tvorbu hemoglobinu
- snižuje cholesterol
- zklidňuje astma a cukrovku
- podporuje imunitu
- posiluje srdce a kosti
- zlepšuje stav pokožky, vlasů a nehtů
- stimuluje hladké svalstvo
- pomáhá snižovat nadváhurajčata jsou totiž nízkokalorická

Každodenní konzumace rajčete se tedy více než doporučuje. Můžete si je jen obyčejně nakrájet, přidat jinou zeleninu a vytvořit jednoduchý salát. Výborná jsou i rajčata sušená, která se mohou přidávat do omáček nebo těstovin. Nebo klidně podávat i v tepelné úpravě, jejich účinky se tím naopak ještě zvyšují. Rajčata jsou jako plodiny velmi vděčná, protože mají výbornou chuť a jsou snadno k dostání jak v keříčkové nebo tyčkové podobě. Bezproblémové je i pěstování.

Autor: Tereza Župová

Chovatelské potřebyPsi
AutorTereza Župová
Blog-datum26.10.2016
ČlánkyZdravá strava, Zdraví