Proč lidé tloustnou?

Jak účinně zhubnout? Která dieta je nejúčinnější?
Je třeba si uvědomit, že zdravý zázrak na hubnutí neexistuje. To, co platí u jednoho, u jiného se míjí účinku. Co je však ověřené i odborníky na hubnutí, je kombinace zdravého a účinného hubnutí. Pokud zhubnete zdravě a účinně, tak kromě úbytku váhy se vaše tělo bude lépe cítit a podvědomě to budete vnímat jako velmi prospěšné.

Hubnutí zdravě a účinně - co to vlastně znamená?
Budu muset jíst celý život už jen klíčky a pšenici? Odpověď zní: určitě ne! Jde o změnu návyků a dodržování jistých pravidel. Zdravé hubnutí je takové hubnutí, když vašemu tělu dodáte to, co potřebuje a ono hubne. Zní to sice jednoduše, ale je to trochu těžší, ne však nereálné!

V první řadě zdravé hubnutí začíná zlepšeným pitným režimem, čímž pomůžete tělu zbavit se odpadních látek. Pokud chcete zdravě zhubnout, vypijte denně alespoň 2 litry tekutin, vynechejte slazené nápoje. Káva, mléko se nepočítají. Je důležité přijímat dostatek živin a antioxidantů. Chcete-li zdravě a účinně zhubnout, měli byste sníst denně takové množství vitamínů, které odpovídá pěti kouskům zeleniny nebo ovoce, pozor však na kalorie. Jezte dostatek bílkovin, nejlépe rostlinných. Zkuste denně sníst alespoň 1 - 1,5 gramu bílkovin na kilogram vaší hmotnosti. Zdravě zhubnout znamená, že do svého denního režimu zařadíte i pohyb, nejideálnější 3- krát v týdnu alespoň po 45 minut.

Samozřejmě, netvrdím, že jde o jednoduchou a jednorázovou záležitost, ale dobrou zprávou je, že tento způsob hubnutí funguje a dá se zvládnout. Účinně hubnout znamená jíst pravidelně a přitom hubnout. Nepravidelná strava nebo hladovění výrazně zpomaluje metabolismus. Účinné hubnutí dále znamená vytvoření si správných návyků v oblasti zdravého životního stylu. Neexistuje žádný univerzální jídelníček platný pro všechny stejně. Je třeba si ho sestavit a upravovat podle vlastních potřeb. Možná se někteří ptáte, zda můžete večeřet při hubnutí, protože mnoho lidí je přesvědčeno o tom, že večeřet se už nemůže, pokud se snažíte zhubnout. Večeře musí být pro vás tabu. A tak mnozí, kteří tomu uvěřili, se trápí, hladoví, snášejí kručení v žaludku jen proto, aby nepřibrali. Ale to je velký omyl! K hubnutí patří nejen snídaně, oběd ale samozřejmostí je i večeře. Pokud chcete zhubnout musíte jíst pravidelně, to znamená nevynechávat ani večeři. Pokud se během dne stravujete správně, tak pokud zvolíte lehkou a vyváženou večeři, určitě nebudete hladovět a navíc budete hubnout zdravěji a podaří se vám zhubnout i natrvalo.

Co si tedy dát na večeři, aby naše hubnutí mělo smysl?
Nabízím pro inspiraci několik tipů: např. připravte si maso na přírodně se zeleninovou oblohou a s malým kopečkem rýže, nebo si uvařte zeleninové rizoto s kousky kuřecího masa, nebo řecký salát. Můžete si dát např. i dva plátky nízkotučného sýra, vajíčko a salátovou okurku. Těch možností je několik. Podstatou je, aby vaše večera byla bohatá na proteiny-bílkoviny a živiny, s menším obsahem sacharidů a kalorií. Pokud se rozhodnete zhubnout, tak popřemýšlejte nad způsobem zdravého a účinného hubnutí. Nechtějte zhubnout co nejrychleji, ale tak, abyste neublížili svému tělu a zároveň zhubli. Tedy, jinými slovy, Hubněte s rozumem!


Autor: Mgr. Beáta Rampáková

Chovatelské potřebyPsi
AutorBeáta Rampáková
Blog-datum27.2.2017
ČlánkyKondice