Zdravá snídaně bez počítání kalorií

Důležitost snídaně je jistě každému jasná. Nemusíme zrovna řešit otázku jak zhubnout, abychom si uvědomili, že tělo potřebuje hned v začátku dne nastartovat nějakou výživnou porcí dobrého jídla. Snídaně by měla obsahovat sacharidy(s nízkým glykemickým indexem), tuky i bílkoviny.
Jednoduché dietní recepty najdete na každém kroku, základ všeho je ale bezesporu v přiměřeném množství.

Jaké jsou nejlepší zdravé potraviny po ránu?

- Jogurtů najdeme v obchodě plné regály, po chuťové stránce má jistě každý svého favorita.
- Vybírejte si ale spíš jogurty do 3 % tuku s energií do 300kJ/100g. Zkuste se vyhýbat přeslazeným exemplářům.
- I když sýry obsahují velké množství tuků, nevynechávejte je ze svého jídelníčku. Vhodné jsou například olomoucké tvarůžky, sýry typu cottage, žervé nebo ricotta. Nedoporučují se hlavně tavené sýry.
- Vajíčka jsou po ránu ideální volba, jelikož se jedná o kvalitní zdroj bílkovin.
- Pečivo obsahuje plno sacharidů, které jsou po ránu a v průběhu celého dne velmi důležité. Při výběru sáhněte spíše po celozrnném pečivu, jelikož obsahuje více vlákniny a dokáže tak lépe zasytit. Bílé pečivo má vysoký glykemický index, a proto e může stát, že budete mít po chvilce znovu hlad. (Při hubnutí je vhodné pečivo omezit na 1-2 kusy za den.)
- Pokud patříte mezí příznivce cereálií, volte raději ty, kde je zhruba do 4 g přidaného cukru. Nejvhodnější jsou ale samostatné ovesné vločky a jiné.
- Se zeleninou není potřeba šetřit nikdy. Proč je výborná například denní konzumace rajčat si můžete přečíst zde - Proč je dobrá denní konzumace rajčat?
- S ovocem to ale tak jednoduché není. Obsahuje totiž velké množství cukru.

Seznam potravin, kterým bychom se měli jednou provždy vyvartovat, najdete v tomto článku - Nezdravé potraviny - seznam, kterému bychom se měli vyvarovat.

Autor: Tereza Župová

Chovatelské potřebyPsi
AutorTereza Župová
Blog-datum9.11.2016
ČlánkyZdravá strava, Zdraví